Vi skapar enbart utbildning
med utgångspunkt i killarnas omklädningsrum

Ett unikt fokus som gör att vi kan bli bäst i killarnas omklädningsrum.

Vi vet inte mycket om tjejernas omklädningsrum, styrelserummet och är inte experter på allt som berör jämställdhet. Det vi fokuserar på är snacket i killarnas omklädningsrum. Hur det skapas, hur det ser ut och hur vi förvandlar det till metoder som skapar ett tryggare omklädningsrum och ett starkare team. Det var vår grundide när vi startade 2016 och vår plan är att fortsätta göra den bästa utbildningen för att skapa det ultimata omklädningrummet hos killar. Hoppas det känns okej för er.

Vi är målgruppen
som träffar målgruppen

Ungdomar som utbildar killar och - vi är förmodligen ensamma i världen om att få Zlatan Ibrahimovic att stötta ett jämställdhetsinitiativ. 

En professor eller en ung utbildare? Ja, vi väljer våra utbildare alla dagar i veckan för att utbilda i killarnas omklädningsrum.  Locker Room Talk teamet består till stor del av ungdomar som i sin tur utbildar unga killar. Många av våra utbildare går fortfarande på gymnasiet eller har precis påbörjat sina universitetsstudier och är aktiva eller har varit inom en specifik idrott. Det tror vi skapar en unik möjlighet för att nå fram till målgruppen genom att vara förebilder för nästa generation.  Det leder också till att vi kan skapa moderna och samtida utbildningar som ständigt är under utveckling.

Vår koppling till Zlatan Ibrahimovic är att han tillsammans med Volvo Cars och Svenska fotbollförbundet delade ut sitt stipendium, årets "Number10" på 1 miljon kronor, till Locker Room Talk på fotbollsgalan 2017. Det stipendiet har skapat möjlighet för Locker Room Talk att utveckla våra utbildningskoncept och nå ut till fler ungdomar och tränare. Däremot är Zlatan inte en officiell ambassadör för verksamheten.

Vi tycker att tråkig
utbildning är dåligt

Vi vill vara bättre än Nike.  

Utbildning ska inte vara tråkigt, tycker vi iallafall. Vi tror därför på att vara resultatorienterade med en innovativ entreprenörsanda för att skapa kvalitativ utbildning hämtad från framtiden som vår målgrupp känner igen. Varför ska vi vara sämre än företagen inom idrotten, många unga killar vill ha de senaste från Nike och Adidas, så varför inte den senaste utbildningen från Locker Room Talk som faktiskt skulle kunna göra en annan skillnad på sikt? Så tänker och jobbar vi. WOW ska vara första känslan som uppstår när man upplever något nytt. Vårt mål är att alltid skapa verktyg som ger en WOW-effekt direkt och gärna återkommer flera gånger efter första upplevelsen. Vi lyckas inte alltid, då ser vi till att lära oss och uppdatera innehållet fram till att vi når dit.

Vi tror på
forskningsnära praktik

Vi är experter på våra egna erfarenheter från omklädningsrummet och kombinerar det med forskning.

Visst, vi rekommenderar inte professorer som utbildar unga killar omklädningsrum, men gärna forskare som följeforskar, utmanar och utvecklar våra koncept för att vi ständigt ska utvecklas. Vår grundfilosofi är att våra metoder aldrig kommer vara färdiga utbildningsprogram, vi kan alltid bli bättre. Detta med syfte att säkerställa att vi erbjuder våra målgrupp kvalitativ utbildning. Vad betyder det i praktiken? Jo, vi tog kontakt med Riksidrottsförbundet. Frågade om bland de två mest kompetenta forskarna i landet inom etnologi och pedagogik från Malmö och Umeå Universitet för att granska vårt dåvarande åtta-veckors program. De följde oss under två år. Skickade med feedback och utvecklingsförslag. Vi använde deras rapport till att skapa en helt ny version av verktyget och vi skulle göra det när som helst igen. Nästan när som helst iallafall. Framförallt följeforskning som följer oss löpande och ger oss konkreta utvecklingsförslag. Vi måste hinna uppdatera och testa materialet också. Hör av dig om du är forskare som läser det här.

Det ska vara enkelt

Utbildning för alla. 

Vi vill skapa verktyg även för den som är minst insatt inom Locker Room Talks fokusområden.

Vi lovar att vara en schysst organisation.

+ Vi är inte en perfekt organisation, inte ens nära, men våra intentioner är alltid genuint ärliga. Vi är en ung organisation och vill bli bedömda utifrån det vi gör, säger och vi vill vara totalt transparenta i alla steg vi tar. 


+ En innovativ entreprenörsanda innebär också att det kräver utrymme för att få göra misstag. Det viktigaste är att vi lär oss av dem och har de som en del av en långsiktig plan.


+ Vårt mål är att skapa en ny manlighet och stoppa skitsnacket i killarnas omklädningsrum för en jämställd och trygg värld där alla människor känner frihet att vara sig själva. 


+ Vi lovar att vara en schysst organisation vilket betyder att en kvalitativ utbildning som skapar effekt kommer före allt annat. 


+ Vi strävar efter att bli bäst i killarnas omklädningsrum och vill ständigt utvecklas. Har du några ideer? Kontakta oss.