SELECTED BY DURMAZ

2018

Tidplan
Form
  • Kampanj
Parter
  • Jimmy Durmaz
  • H&M
Fokus
  • Insamling

Bakgrund

H&M Sverige presenterade höstnyheter genom kampanjen "Selected by Jimmy Durmaz” där fotbollsspelaren hade valt ut sina favoritplagg ur en kommande kollektion. I kollektionen dominerar färger som grått, blått, beige och säsongens accentfärg – gult. Bland plaggen finns såväl klassiska som funktionella plagg så som smala jeans, skjortor och stickade tröjor som gör det enkelt att bygga en komplett höst-look. Kampanjen lanserade i butik samt på hm.com den 6 september. Samtidigt, och en vecka framåt, erbjöd H&M sina kunder att lägga till några kronor på sitt köp i svenska butiker till förmån för den ideella organisationen Locker Room Talk. H&M matchade den totala donationen som kunderna har bidragit med.

“Vi kontaktade Jimmy i våras då han är en perfekt match för oss. Vi var övertygade om att han skulle kunna inspirera våra kunder med sitt modeintresse, sin talang, sina schyssta värderingar och som en viktig förebild. Efter ett möte med Jimmy där han berättade mer om sitt engagemang för Locker Room Talk så kändes det även självklart att addera en ”lägga till-kampanj” i butik. Vi har fantastiska kunder som är väldigt engagerade och vi tror att vi tillsammans med dem kan göra skillnad för att stoppa skitsnacket i omklädningsrummen.”

Linda Björk, marknadschef H&M Sverige


jimmydurmaz1.jpg
39931085_2172477766306014_5873102975366332416_n.jpeg
jimmy-(1).jpg

PRESSRELEASE

Hitta mer information om kampanjen.

Läs mer ›
omslag-jd.jpg